OTW by Vans Taps Vans skateteamrijder Beatrice Domond voor exclusieve schoenencollectie.
Meer lezenVans x Proenza Schouler
De uitgesproken proporties en fijne leren materialen stralen draagbare luxe en modern vakmanschap uit.
May 29, 2024
- Collaboration
- OTW
Proenza Schouler heeft elementen uit de kunst- en designwereld vermengd met de rijke skateboardgeschiedenis van Vans, en creëerde zo een frisse kijk op de Classic Slip-On. De volumineuze Slip-On van Vans x Proenza Schouler biedt een moderne herinterpretatie van het klassieke ontwerp uit de jaren 70. Er wordt geëxperimenteerd met uitgesproken proporties en fijne leren materialen die draagbare luxe en modern vakmanschap uitstralen.
"Het is een eer om de iconische Slip-On van Vans opnieuw te mogen interpreteren met de karakteristieke stijlelementen van Proenza Schouler", aldus Jack McCollough en Lazaro Hernandez, creatieve directeuren en medeoprichters van Proenza Schouler. We voelden van begin tot eind een gemeenschappelijke waardering voor een sterk ontwerp en vakmanschap. We zijn erg blij dat we dit project vandaag eindelijk met jullie kunnen delen.
De campagne is gemaakt door Alessio Bolzoni en gestyled door Thistle Brown, en benadrukt het contrast tussen de zachte textuur van de Slip-On en de stedelijke elementen van New York. De Slip-On is verkrijgbaar in drie kleurstellingen: ecru, zwart en hars, heeft een speciaal Proenza Schouler-voetbed en strakke glanzende zijkanten.
De volumineuze Slip-On van Vans x Proenza Schouler kost € 200 en is nu verkrijgbaar in ecru en zwart op vans.eu en proenzaschouler.com. De versie in hars van deze Slip-On van Vans x Proenza Schouler is exclusief verkrijgbaar op proenzaschouler.com en bij de Proenza Schouler-flagshipstore op 121 Greene Street in New York.